Iedere leerling is welkom Centrale vragen zijn altijd: Wat heeft een kind nodig en kunnen wij dit als school bieden?
Kwalitatief goed onderwijs Klik hier om onze toezichthistorie en rapporten van de Inspectie van het Onderwijs te bekijken.
Een gemotiveerd, kundig en goed op elkaar ingespeeld team Een structureel en gedegen methodisch taal- en rekenaanbod
Rekenmethode: Wizwijs Taalmethode: Taal in beeld, Spelling in beeld, Lezen in beeld
Thematisch aanbod van wereldoriëntatie Samenhangend onderwijs voor nieuwsgierige wereldbewoners.
In dit aanbod worden naast aardrijkskunde en geschiedenis ook de vakgebieden natuur, cultuur, wetenschap & techniek en burgerschap aangeboden.
Het aanbod van de verschillende vakgebieden is gelinkt aan de kerndoelen van het onderwijs.
Ons thematisch aanbod stimuleert een betrokken, ondernemende en nieuwsgierige houding van leerlingen.
Wij maken voor het thematisch aanbod gebruik van divers bronnenmateriaal en de methoden: De blauwe planeet (Aardrijkskunde) en De Trek (Geschiedenis).
Uitgebreide aandacht voor basisvaardigheden die kinderen nodig hebben om in de toekomst succesvol te zijn in de samenleving
Samenwerken
Creativiteit
ICT geletterdheid of mediawijsheid
Communiceren
Probleemoplossend vermogen
Kritisch denken
Sociale en culturele vaardigheden
Onze leerlingen worden goed gevolgd in hun cognitieve en sociaal emotionele ontwikkeling.
We gebruiken hiervoor;
Iep- toetsen voor taal- en rekenontwikkeling in de groepen 3 t/m 8,
Een observatieinstrument in de groepen 1,2 en 3
ZIEN: een instument om de sociaal emotionele ontwikkeling van de leerlingen in de groepen 1 t/m 8 te volgen
een vragenlijst voor de sociaal emotionele ontwikkeling.
Engelse les voor alle groepen
In het kader van vroeg vreemdetalenonderwijs wordt op de Ark Engelse les gegeven aan de groepen 1 t/m 8. Onderzoek wijst uit dat de kinderen een hoger niveau voor Engels halen, terwijl het Nederlands op peil blijft. We gebruiken voor de groepen 1 t/m 8 de methode: 'Groove.me'.
Continurooster Ons continurooster zorgt voor een ononderbroken lesdag. Dit komt de effectieve lestijd en de concentratie van de kinderen ten goede.
Gebruik van moderne informatie, communicatie en technologiemiddelen.